Project Description

Exchange Skemabrikker

Med modulet Exchange Skemabrikker oprettes der automatisk skemabrikker i Exchange til både ansatte, studerende og lokaler, så de kan ses i Outlook. Lokalerne oprettes som rum-ressourcer, hvilket vil sige, at man booker lokalet, som herefter fremgår af skemabrikken.

Via modulet kan brugere se holdnavne, lokaler, undervisere, lektier (kan kræve tilkøb) m.m. via web. Det er endvidere muligt at synkronisere Exchange med en smartphone, så telefonens kalender automatisk opdateres. På den måde har brugeren altid en opdateret kalender i nærheden.

Skemabrikkerne oprettes på baggrund af data fra skolens studieadministrative system og skemabrikkerne kan farves, så man kan se, at de stammer fra administrationssystemet. På den måde er det nemt at se, hvad der er private aftaler og hvad der er skolerelateret. Ved at bruge Exchange Skemabrikker, sparer skolen tid og det bliver nemmere for brugerne at holde sig opdateret.

Bemærk: Efter første datatræk, hvor skemabrikkerne er oprettet, er det kun ændringer, der overføres til systemet. På den måde stiller modulet færre krav til jeres IT-systems ydeevne, så snart oprettelsen er overstået.

Tips og tricks

Kombiner evt. Exchange Skemabrikker med Exchange Reviewer, der automatisk indstiller læserettigheder i kalenderen for brugere og brugergrupper. På den måde kan brugere automatisk få adgang til relevante kontaktpersoners kalender, uden at skulle bede hver person om lov eller bede IT-afdelingen om hjælp.

Vil du vide mere?

Hvis du er interesseret i modulet og vil have en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig, så kontakt os på tlf. 42 40 88 00 eller skriv til os på salg@inlogic.dk.

Reference

Skive Handelsskole er en af de kunder, der bruger modulet Exchange Skemabrikker. Vil du høre, hvad skolen synes om modulet, så kontakt IT-chef Ulrik Mikkelsen på um@skivehs.dk eller tlf. 22 18 17 34.

Billeder af modulet

Få mere at vide om modulet