Project Description

Fraværsregistrering Udvidet

Fraværsregistrering Udvidet er et tilkøb til jer, der ønsker ekstra funktionalitet i webinterfacet til UMS Fraværsregistrering. Med tilkøbet får I adgang til et udvidet statistisk interface, som gør det endnu nemmere at holde styr på fravær.

Med tilkøbet får I 6 ekstra fordele:

• I får en webbaseret visning af elevernes fravær samt et statistik interface, så I nemt får overblik over hvordan det går med eleverne. Eleverne kan se deres eget fravær, mens undervisere, studievejledere og skolens ledelse kan se fravær for relevante elever og klasser. De data, du bliver præsenteret for, når du logger ind i UMS, afhænger af, om du er underviser, studievejleder, leder eller elev. På den måde får de respektive brugere adgang til den data, der er relevant for dem.

• I får en forældreportal, som tillader forældre, værger, arbejdsgivere, sagbehandlere og mestre at følge den studerende under hele skoleforløbet. Overblikket bevares og den studerende er i sikre hænder. I forældreportalen vises den studerendes skema, fravær og karakterer. Som pårørende kan du blive notificeret via forældreportalen, når der sker noget nyt. Du kan også have flere studerende tilknyttet din brugerprofil på samme tid.

• Med få klik kan skolens ansatte trække fraværsrapporter for en eller flere personer via webinterfacet, f.eks. ud fra hvem der er en klasses underviser eller hvem der er en gruppe elevers kontaktlærer.

• Kontaktlærere og elever får mulighed for at abonnere på en ugentlig mail, der opsummerer de pågældende elevers fraværet for den pågældende uge samt det totale fravær. På den måde kan kontaktlæreren gøre en proaktiv indsats, inden eleven evt. overskrider fraværsgrænsen, og dermed mindske risikoen for frafald eller yderligere fravær.

• Eleverne kan få tilsendt en SMS, når de er registreret som fraværende. SMS’erne viser, at skolen er engageret i eleverne og de kan bruges til at invitere eleverne tilbage til timerne (kræver SMS Send).

• Det bliver muligt at udskrive fraværslister som undervisere kan bruge f.eks. på klasseture eller i timer, hvor der ikke kan registreres fravær via en computer (kræver Flettebreve).

Vil du vide mere?

Hvis du er interesseret i modulet og vil have en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig, så kontakt os på tlf. 42 40 88 00 eller skriv til os på salg@inlogic.dk.

Reference

Skive Handelsskole er en af de kunder, der bruger Fraværsregistrering Udvidet. Vil du høre, hvad skolen synes om modulet, så kontakt IT-chef Ulrik Mikkelsen på um@skivehs.dk eller tlf. 22 18 17 34.

Billeder af modulet

Få mere at vide om modulet