Project Description

Office 365 UMS SharePoint Portal

Office 365 UMS SharePoint Portal er en løsning målrettet skoler, der ønsker en nem læringsportal. Ofte præsenteres elever og ansatte for meget avancerede løsninger, som kan det hele og lidt til, men som kan være svære at finde rundt i. Det laver vi om på med Office 365 UMS SharePoint Portal, der giver jer præcist hvad I har brug for, for at få det bedste ud af SharePoint, og intet mere.

Portalen er enkel og har en overskuelig opbygning, der gør den nem at bruge. På den måde undgår I forvirring og kan effektivisere tiden, så den kan bruges på læring, i stedet for på at navigere rundt i endnu et kompliceret system.

I vælger selv om portalen skal se ud som ovenfor, eller om I foretrækker vores andet skin, der er udviklet specielt til folkeskoler.

Undervisningsrum

Et undervisningsrum indeholder som udgangspunkt følgende værktøjer:

• Beskeder – Her kan underviserne give beskeder til holdets kursister. Kursisterne ser beskederne på intranettets forside, men kan også vælge at abonnere på beskederne, så de modtager en e-mail, når der oprettes en ny besked

• Afleveringsmappe, som gør det nemt for undervisere at give studerende opgaver for, ligesom den også gør det nemt at give feedback på modtagne opgaver. De studerende kan aflevere opgaver i mappen via ’drag and drop’.

• Debatforum – Her kan undervisere og kursister diskutere alt mellem himmel og jord

• Arbejdsplan – Her kan underviserne lave en oversigt over hvilke lektier, afleveringer med mere, som kursisterne skal igennem i deres undervisningsforløb

• Undervisningsdokumenter – Et dokumentbibliotek, hvor underviserne lægger alle typer undervisningsmateriale ud til kursisterne

• Links – Linksamling til eksternt undervisningsmateriale

• Fællesdokumenter for kursister – Her kan kursisterne samarbejde om projekter og lignende.

Skolen får et velfungerende intranet

Skolen opretter selv rum i intranettet. Der kan oprettes rum til undervisere, f.eks. et rum til alle undervisere i fransk. Ligeledes kan der oprettes rum til elever, f. eks. et rum til en given klasse.

I intranet rummet kan skolen blandt andet:

• Oprette grupperum

• Udsende nyheder til både skolens ansatte og elever

• Danne undervisningsrum – UMS opretter automatisk disse på baggrund af skolens administrative system

• Vise ‘mine’ rum på forsiden – samt beskedliste fra dine rum

• Tilføje ekstra brugere på rum (ud over de automatisk oprettede).

• Oprette linksamling

• Gæsterum ses på forsiden

’Mine hold’ er de undervisningsrum, som UMS opretter. Intranetrum er manuelt oprettede rum.

Opret klasserum i intranet

Gør deling af information lettilgængeligt og overskueligt for alle.

Fra portalens forside får brugerne adgang til:

• Generelle nyheder til kursister og ansatte. Nyheder til ansatte kan ikke ses af kursister.

• Undervisningsrum, som automatisk oprettes af UMS.

• ‘Mine hold’, der er en oversigt over – og en hurtig genvej til – de undervisningsrum man er tilknyttet.

• ‘Beskeder til mine hold’, der viser en oversigt over beskeder til alle de undervisningsrum, brugeren er tilknyttet. Oversigten er sorteret med den nyeste besked øverst, så man hele tiden er up-to-date.

• ‘Mine intranetrum’, der  er en oversigt over – og hurtig indgang til – de rum, brugeren er tilknyttet, som ikke er deciderede undervisningsrum. Det
kan være rum med vejledninger, generel studieinfo, faggrupperum, klubrum og lignende. Intranetrum oprettes manuelt af skolen.

• ‘Beskeder til mine intranetrum’, der viser en oversigt over beskeder til alle de intranetrum man er tilknyttet. Oversigten er sorteret med den nyeste besked øverst.

Vil du vide mere?

Vi udvikler løbende vores Office 365 UMS SharePoint Portal, så der kommer flere funktioner til. Er du interesseret i at se portalen og dens funktions, så kontakt os på tlf. 42 40 88 00 eller skriv til os på salg@inlogic.dk. Vi kommer gerne ud og laver en demonstration, så du kan se, hvordan portalen kan hjælpe din skole.

Billeder af modulet

Få mere at vide om modulet