Microsoft Teams

Microsoft Teams samler alle de velkendte funktioner i Office 365 i én digital hub med et væld af samarbejdsmuligheder, hvilket gør Teams til et ideelt værktøj for undervisning og læring.

I Teams kan du oprette rum til klassesamarbejde, der gør det nemt at styre klassens arbejdsgange og giver mulighed for at kommunikere hurtigt men struktureret. OneNote Class Notebook er integreret i hvert klasserum, så læreren nemt kan producere og organisere undervisningsmateriale direkte fra Teams.

De øvrige Office 365 apps er også direkte tilgængelige i Teams. Det er derfor nemt at samarbejde og dele Word dokumenter, PowerPoints, Excelark osv. Ved at tilføje andre apps, inddrage samtaler, video osv. til at skabe motiverende og sjovt indhold, styrkes elevernes deltagelse og giver alle elever mulighed for at blive set og hørt.

Microsoft Teams er ikke kun til klassesamarbejde. Det understøtter enhver form for samarbejde og åbner for helt nye kommunikationsmåder på tværs af skolen.

Hvordan ser det ud?

Der er flere screenshots og input til hvordan du kan bruge Teams i vores vejledning nedenfor.

Vejledning til Microsoft Teams

Er du interesseret i at se mere om, hvordan du kan bruge Teams? Så har vi lavet en vejledning med input til, hvordan du kan blive klar til skolestart med Teams.

Hent vejledningen her

UMS og Teams

UMS gør det meget enklere at bruge Teams. Med integrationen til Microsoft Teams, undgår du manuel opsætning og vedligeholdelse af brugere og hold. UMS sørger for, at data fra jeres studieadministrative system synkroniseres med Teams, så det er hurtigt og nemt at komme i gang med at bruge det. UMS holder styr på, at alle brugere og hold oprettes i Teams, at de vedligeholdes og nedlægges igen, når de ikke længere er på skolen.

Foruden gevinsten ved at slippe for manuel opsætning, kan UMS integreres i fanerne under et team, så der er nem og hurtig adgang til alle UMS funktionerne. På den måde kan du eksempelvis se dit skema inde i Teams, registrere fravær eller sende smser, helt uden at skulle forlade Teams.

Forside af fraværsstatistik for lærer

Skema i Teams

Fraværsregistrering i Teams

Muligheden for at integrere UMS i Teams letter den daglige arbejdsgang for både underviser og elever, fordi de kan nøjes med at anvende én platform i undervisningen, der integrerer både UMS og alle Office 365 apps. Der er endda mulighed for at integrere andre webbaserede platforme og funktioner direkte i Teams. Så er du træt af at jonglere med flere forskellige platforme og ønsker du at samle det hele i Teams? Så kontakt os på tlf. 42 40 88 00 eller skriv til os på salg@inlogic.dk.

Læs mere om modulet her