Vi ved at forberedelserne til det nye skoleår går i gang, når sommerferien nærmer sig. Forberedelserne giver ekstra meget at lave og travlheden kan give både stress og frustrationer.
Det vil vi gerne undgå. Derfor har vi lavet nogle tiltag, der kan hjælpe dig i forbindelse med skolestarten og forhåbentlig få forberedelserne til at glide lidt nemmere.
Her i indlægget har vi samlet en liste med ting, du bør forberede inden skolestart, hyppige spørgsmål i forbindelse med skolestarten, hjælp til hvordan du planlægger forberedelserne samt information om vores support, herunder kontaktmuligheder og udvidede åbningstider.
Planlægning
Sørg for at afsætte tid i kalenderen til at forberede jer til skolestart – i god tid inden skolestart. Eventuelle udfordringer kan tage tid at få tilrettet og I bør derfor gennemgå UMS minimum 1-2 uger før skolestart.
Sørg også for at have ressourcer til rådighed til både at håndtere teknologi og datagrundlag.
Er der udfordringer, som er relateret til infrastruktur, netværk og andet skal problemet måske løses af IT personalet. Vær særligt opmærksom på planlagte fornyelser og ændringer til servere, firewalls og andet der kan påvirke den daglige drift.
Hvis data mangler i det administrative system, er det måske det studieadministrative personale, som skal indtaste/opdatere data.
Tjekliste: Det skal du forberede inden skolestart
Der er nogle ting, som du med fordel kan gøre for at forberede dig til skolestart:
- Foretag et statustjek på din UMS Sørg for at UMS er versionsopdateret for nyligt (dvs. maks. 2 mdr. gammel).
- Failsafe Vi ved at der ved studiestart sker store ændringer i jeres data, hvor gamle studerende forlader skolen og nye kommer til. Vores erfaring viser, at Failsafe ofte aktiveres i UMS da datagrundlaget forandres væsentligt. Verificer derfor at ændringer er korrekte.
- Tjek at UMS jobs og logfiler på UMS serveren kører uden fejl Har du medlemskab af Global Admin, kan du med fordel bruge dashboardet via kontrolpanelet på UMS Web til at se den aktuelle status på UMS.
- Hvis der benyttes UNI-Login: Tjek at import af brugerdata er kørt for nylig. Log ind på Brugeradministrationen på UNI-Login for at tjekke hvornår sidste import er kørt. Hver import tidsstemples automatisk og bør maks. være 24 timer gammel.
Hyppige spørgsmål i forbindelse med skolestart
I dette afsnit har vi samlet de hyppigst stillede spørgsmål i forbindelse med skolestart samt vores svar dertil:
1. Jeg mangler en studerende – hvad skal jeg gøre?
- Tjek at GetStudents har kørt efter at brugeren er indtastet i det studieadministrative system. Er du i tvivl, så kør blot GetStudents en gang til.
- Tjek om den studerende har fået tildelt et UNI-Login på Brugeradministrationen, hvis dette bruges. Bemærk: Der kan gå op til 24 timer fra brugeren er indtastet i det administrative system til brugeren har fået tildelt UNI-Login og er oprettet i UMS.
- Tjek om brugerens data i det administrative system overholder alle succeskriterier i dataflow-diagrammerne, der findes på www.inlogic.dk/support/manualer
- Tjek om den studerende overholder datakriterierne, der er angivet korrekt på templaten i UMS configuratoren.
2. Jeg mangler et hold – hvad skal jeg gøre?
- Tjek om en eller flere af de studerende, som er tilknyttet holdet, også er i UMS. Hvis ikke, så se spørgsmål 1 ovenfor.
- Tjek om holdets start- og slutdato er korrekt og om de studerendes start- og slutdato på holdet er angivet korrekt (i det administrative system).
3. Jeg mangler en studerende på et hold, men jeg kan se både den studerende og holdet i UMS – hvad skal jeg gøre?
- Verificer i det administrative system at den studerende er tilmeldt holdet og at start- og slutdato er angivet korrekt for både den studerende og holdet.
Kontakt support
Har du brug for support, har du tre muligheder:
- Du kan oprette en sag i vores helpdesk via www.inlogic.dk/support
- Du kan sende en mail til support@inlogic.dk
- Du kan ringe til vores supporttelefon på nr. 42 40 88 15
Vores supporter, Tuddi Torialy Darvis, tager godt i mod dig på både supportmailen og -telefonen. Er der brug for det, sørger Tuddi for at sagen bliver videregivet til den af vores udviklere, der bedst kan hjælpe dig.
Åbningstider
- 8-17 mandag til torsdag
- 8-16 fredag
Support uden for åbningstid
Da vi ved, at der kan opstå behov for support uden for åbningstid, vil det også være muligt at kontakte os uden for åbningstiden, mod betaling af et straksbegyr på 2500 kr. Timeprisen for support udenfor åbningstid er 2160 kr. Begge priser er ekskl. moms.
Uden for åbningstid kan Justin kontaktes på tlf.nr. 22 37 93 37.