Projekbeskrivelse

Google Drive integration

Google Drive er en populær Cloud Storage Service, som er gratis for skolen at bruge. Med Google Drive kan du gemme og arbejde med filer i skyen, så de er tilgængelige, uanset hvor du er.

Men hvad sker der, når en hel skole eller et driftsfællesskab skal i skyen? Der dukker en lang række administrative opgaver op hos IT-afdelingen.
Opgaver, der kræver den rette opmærksomhed og prioritering.

Før Google Drive tages i brug, skal brugere, hold og fag oprettes og struktureres. Derefter kommer det fremadrettede vedligehold.
Alt dette hjælper vores integration til Google Drive med.

Google Drive integration tjener sig hurtigt hjem

  • Drev, fællesdrev, klassedrev med mere oprettes og vedligeholdes automatisk

  • Mappestruktur oprettes og vedligeholdes for skolen opdelt i eksempelvis hold og fag

  • Der er særlige afleveringsmapper som eleverne nemt kan aflevere opgaver i, via drag and drop

  • De enkelte brugere tildeles adgang og rettigheder til de relevante hold og fag

  • De automatiserede processer højner kvaliteten af IT-afdelingens workflow

Modulafhængigheder

Nogle moduler kræver andre moduler installeret. Google Drive integration er afhængig af modulet G Suite Sync.

Vil du vide mere?

Hvis du er interesseret i modulet og vil have en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig, så kontakt os på tlf. 42 40 88 00 eller skriv til os på salg@inlogic.dk.

Du vil måske også synes om: