Kom godt i gang med skoleåret
Vi ved at forberedelserne til det nye skoleår går i gang, når sommerferien nærmer sig. Forberedelserne giver ekstra meget at lave og travlheden kan give både stress og frustrationer.
Det vil vi gerne undgå. Derfor har vi lavet nogle tiltag, der kan hjælpe dig i forbindelse med skolestarten og forhåbentlig få forberedelserne til at glide lidt nemmere.
Her i indlægget har vi samlet en liste med ting, du bør forberede inden skolestart, hyppige spørgsmål i forbindelse med skolestarten, hjælp til hvordan du planlægger forberedelserne samt information om vores support, herunder kontaktmuligheder og udvidede åbningstider.
Planlægning
Sørg for at afsætte tid i kalenderen til at forberede jer til skolestart – i god tid inden skolestart. Eventuelle udfordringer kan tage tid at få tilrettet og I bør derfor gennemgå UMS minimum 1-2 uger før skolestart.
Sørg også for at have ressourcer til rådighed til både at håndtere teknologi og datagrundlag.
Er der udfordringer, som er relateret til infrastruktur, netværk og andet skal problemet måske løses af IT personalet. Vær særligt opmærksom på planlagte fornyelser og ændringer til servere, firewalls og andet der kan påvirke den daglige drift.
Hvis data mangler i det administrative system, er det måske det studieadministrative personale, som skal indtaste/opdatere data.
Tjekliste: Det skal du forberede inden skolestart
Hyppige spørgsmål i forbindelse med skolestart
I dette afsnit har vi samlet de hyppigst stillede spørgsmål i forbindelse med skolestart samt vores svar dertil:
Jeg mangler en studerende – hvad skal jeg gøre?
Jeg mangler et hold – hvad skal jeg gøre?
Jeg mangler en studerende på et hold, men jeg kan se både den studerende og holdet i UMS – hvad skal jeg gøre?
Har du husket at kigge i dine logs?
Mange gange kan du selv finde løsningen ved at kigge i jeres logs. Inde i selvbetjening, finder du UMS Dashboard, hvor du kan få et overblik over alle de jobs UMS kører. Her kan du også se hvornår jeres jobs sidst er kørt, om de er fejlet og hvad fejlen eventuelt er. Du kan også se en mere detaljeret log i jeres User Management mappe.
Hvis du for eksempel mangler studerende, kan problemet være at jobbet GetStudents ikke har kørt rigtigt. Det kan du se ved at du har fået failsafe i loggen. Har du fået failsafe, kan du prøve at køre jobbet igen.
Hvis du ikke selv kan løse problemet, er det nemmere for os at hjælpe dig, hvis du allerede har kigget i loggen og ved hvad fejlen er, når du ringer ind til supporten.
Vi anbefaler at du tjekker disse logs inden du ringer til supporten:
Kontakt support
Har du brug for support, har du tre muligheder:
Åbningstider
Supporten er tilgængelig alle hverdage fra kl. 8.30 til 16.00.
Support uden for åbningstid
Da vi ved, at der kan opstå behov for support uden for åbningstid, vil det også være muligt at kontakte os uden for åbningstiden, mod betaling af et straksbegyr på 2500 kr. Timeprisen for support udenfor åbningstid er 2160 kr. Begge priser er ekskl. moms.
Uden for åbningstid kan Justin kontaktes på tlf.nr. 22 37 93 37.